Jak manipulować mężczyzną i kobietą w czasie sprzedaży

W biznesie, jako części sektora prywatnego, niezwykle ważne…
Jak manipulować mężczyzną i kobietą w czasie sprzedaży
1 vote, 3.00 avg. rating (69% score)

W biznesie, jako części sektora prywatnego, niezwykle ważne są dwie czynności, będące w zasadzie istotą działalności takich podmiotów. Jest to sprzedaż oraz reklama (lub szerzej marketing). W trakcie tych dwóch etapów, de facto zarabiania pieniędzy, mamy do czynienia z ludźmi, których można podzielić ze względu na płeć: kobiety i mężczyzn. Do każdej z płci trzeba mieć indywidualne podejście i stosować takie techniki manipulacji sprzedaży, które pozwolą Ci na zwiększenie zysków z Twoich produktów. Poznaj największe różnice pomiędzy kobietami i mężczyznami oraz najlepsze sposoby na manipulowanie.

Pisałem kiedyś na Facebookowym profilu bloga, że czytam książkę na temat manipulacji. Oto wpis, który przekaże moim zdaniem, najbardziej wartościową część tej książki.

Mózg kobiety i mężczyzny funkcjonuje zupełnie inaczej, co oznacza, że przy takich samych funkcjach, jak mowy lub postrzegania przestrzennego, działają różne ośrodki mózgowe. Różnice te są genetyczne i niezależne od kręgu kulturowego. Płeć mózgu determinuje się w okresie płodowym . U kobiet ciało modzelowate posiada więcej połączeń neuronowych, więc kobiety łatwiej uczą się mowy i operują językiem.

ZOBACZ: Najlepsze cytaty z rozwoju osobistego

Kobiety są uczuciowe, wrażliwe na dźwięk, zapach i smak, a także dotyk. Z łatwością rozszyfrowują podteksty oraz ironię, ponieważ same mówią metatekstami, czyli tekstem o tekście. Stąd mężczyźni nie zawsze potrafią je zrozumieć. Kobiety są również wrażliwe na kontekst społeczny — boją się odrzucenia i ośmieszenia. Lęk przed stygmatyzacją społeczną ma swoje źródło w mapie hormonalnej. Na twarzach kobiet uwypuklają się stany lękowe, gdy ktoś je oczernia.

Panie nie mają w sobie poczucia przynależności do zawartej umowy, więc często zdarza się, że zrywają porozumienie, gdy poczują się oszukane lub źle potraktowane.

ZOBACZ: 8 wskazówek jak osiągnąć sukces

Mężczyźni także są uczuciowi, ale okazywanie stanów emocjonalnych jest dla nich trudne. Nie rozróżniają tak dobrze kolorów jak kobiety i nie są tak sprawni werbalnie (liczy się, że kobieta wypowiada dziennie o 2000 słów więcej niż mężczyzna).

Jednak panowie potrafią podjąć decyzję i wziąć na siebie jarzmo odpowiedzialności tam, gdzie kobiety często się boją. Panowie bowiem lubią współzawodnictwo i cenią sobie wolność wyboru. Wydaje się również, iż mężczyźni otrzymali mniejsze obszary neuroaktywne podczas aktów mowy czy postrzegania przestrzennego.

Jednak pozwala to na szybkie i stanowcze podejmowanie decyzji, przywiązanie do danego słowna i umów, a także szybkość działania zarówno intelektualnego, jak i fizycznego (refleks). Nie może zatem dziwić fakt, że panowie lepiej czują się w naukach ścisłych.

Do kobiet mówimy zatem emocjonalnie, zrozumiale i dużo zdrabniamy. Pokazujemy również bezpieczeństwo. Mężczyznom przekazujemy komunikat naszpikowany wolnością, niezależnością, konkretny i obrazowy. Mówimy wolniej, powszechnie używanymi słowami oraz zdecydowanie.

ZOBACZ: Jak sprzedawać na Facebooku

Pozostałe artykuły o edukacji:

Related Post

Wycena antyków Kraków

Antyki Kraków skup

Sklep militarny Kraków

top